KÖRKORT

 För er som inte redan fattat eller sett det så tog jag ju mitt körkort förra veckan,
den 8 Juli (Evelinas födelsedag), det var en jäävligt nervös dag som fick ett helt
underbart slut! Jag satt i nästan 3h utanför vägverket i solen och väntade på att
klockan skulle bli halv elva så det kunde bli min tur att köra. Så fort det blev min
tur blev jag ändå ganska taggad men ändå fruktansvärt nervös så händerna skakade
när jag rörde ratten, men så rullade vi iväg, till en början gick det INTE bra, måste
varit nerverna som lekte med mig, men sen skärpte jag mig och det kändes bra,
fast påväg tillbaka hade jag ingen känsla överhuvudtaget om jag klarat det eller inte,
så jag blev lite småchockad när han talade om för mig att jag var godkänd!

Lagom speedad man var i kroppen påvägen hem från Landskrona! Åt lite sen tog
jag mammas bil och körde upp till hennes jobb där hon kom ut till mig med
glädjetårar i ögonen, vilket fick mig att börja också, haha! När hon sen kom hem
på sin lunch berättade hon något som gjorde mig ännu mer glad, hon sa att jag fick
körkortet av henne. Wiiie, jag har fått körkort och jag slapp betala allt! Bästa mamma<3

Sen drog jag vidare till Ängelholm där jag hämtade cabben på Lars jobb, sen körde jag
nercabbat hela vägen tillbaka igen, fyfaan vad underbart det var! Riktigt lycklig!
Jag fortsatte min färd mot pappas jobb, där överraskade jag honom och Oskar. Dem
hade ingen aning om att jag ens haft uppkörning, hihi! Och tillsist på kvällen körde jag
mig, hampus och oskar till Evelinas kalaset där jag överraskade släkten med den goda nyheten!

Det var en helt underbar känsla att ta körkortet, speciellt när jag haft en helvete med
att orka med det! En riktig lättnad blev det absolut! Jag har dock knappt fattat det än, haha! 

  
 
Min fina älskling kom hem till mig med en champangeflaska och en
bukett rosor, gud vad glad jag blev när jag fick en grattiskram av honom!
Champangen blev uppdrucken kvällen efter, när vi firade mig lite ute
på balkongen, jag, hampus, mamma & lars.
Den andra buketten fick jag av pappa & marie, tack så mycket!

 


Kommentarer
Postat av: wille

Grattis i efterskott gumman!! :D Saknar dej !<3

2010-08-10 @ 10:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0