små & stora problem.



Satt och tänkte innan, på vilka problem vi människor har.
Tänk så många olika problem det finns egentligen. Stora som små.

Tänk på hur våra problem ändras genom åren, idag ligger jag inne
med problem som jag inte hade en tanke på för ett år sen, om ens
ett halv år tillbaka. Egentligen är mina problem inte så märkvärdiga
om man jämför med världens alla problem.
Min problem är ju så ynkliga om man jämför med så många andra,
samtidigt som dem är så mycket större och jobbiga än så många
fler. En liten flicka som inte får en helt ny cykel för sina föräldrar
är ett problem, som är stort för den lilla flickan. Men samtidigt är
det ett så litet problem jämfört med problemet jag har med min
nya familj. Skit samma hur stora eller små problemen egentligen är,
så länge du mår dåligt av dem är dem alla lika stora.
För enligt mig är det att vara glad och lycklig som är det viktigaste.
Det är dit vi alla vill nå.


Jobbiga stunder och problem är det som tillsist gör oss lyckliga.
Fan vad tråkigt livet varit om man inte behövt gråta ut ibland.
Om man inte behövt känna hat, ilska, irritation mot någon.
Man lär sig från de svåra situationerna mer än vad du gör av
de goda stunderna, det är iallafall vad jag tror. Genom problem
hittar du lösningar för att nå till den härliga sidan av livet.

Den sidan lär du hitta så många gånger.
Den kommer och går, upp och ner, livets gång.


puss.


bild 1: bror & jag
bild 2: jag, bror & kusin eve

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0