År 2009, the year I'll never forget

År 2009 börjar dra sig mot sitt slut. Har varit ett "stort" år för mig. Ett extremt år om man säger så, varit med om så mycket nytt. Sjukt många djupa och annorlunda situationer och känslor. 
Jag har varit med om en skilsmässa, flyttat till en lägenhet, tröstat en pappa, fått två "nya" familjer, kommit närmare min mamma, gjort slut på ett nästan 3års långt förhållande, testat på singellivet igen, fått känna känslan att vara nykär ännu en gång.

För- och nackdelar med alla dessa känslor och situationer, men ändå är jag hur glad som helst över att fått uppleva dem, för idag känner jag mig som en starkare person än vad jag var för ett år sen.



Skilsmässan:
Det började med att jag gick in på mitt sjuttonde år i livet. En vecka efter födelsedagen fick man beskedet att föräldrarna skulle skiljas. Då fick man känslan att året skulle bli skit, men som sagt det blir vad man gör det till. De första månaderna var jobbigast, att långsamt se på hur familjen splittrades. När vi sedan flyttade till lägenheten med mamma var det som att det jobbiga försvann, den jobbigaste biten var liksom över. Trots att det jobbigaste var förbi så var det tårar var och varannan vecka. Många annorlunda situationer och känslor man fått vara med om. Jag tror denna händelsen var den som fick mig att ändra mig som mest, kände mig inte fullt ut som samma person som jag var innan, jag kände mig starkare och mer självständig, jag kom på att jag kunde klara mig på egen hand, precis som mamma och pappa skulle göra.

Förhållandet: En del av mig tror att det var pga hur jag ändrades efter flytten som gjorde att jag kände att jag behövde inte en pojkvän för att klara mig. Jag hade blivit mer självständig helt enkelt. Men gud vad jobbigt det var, att sluta ett förhållande som känts som en livstid. För jag kan inte komma ihåg vilken person jag var innan förhållandet. Förhållande gjorde mig till den jag är idag, vilket jag är hur glad som helst över. Jag har fått uppleva kärlek på en sån stark nivå, då den både är det bästa som finns på denna jord samtidigt som den är något av det jobbigaste vi har med att göra.  Att göra slut när man fortfarande älskar varandra är fan inte lätt ska jag säga. Det var så jobbigt, och det kan komma stunder än idag då jag kan börja gråta när jag tänker på den dagen.

Singellivet: Haha, skrattar lite när jag tänker på det. Singellivet varade i några månader, och fyfan vad roligt det var. Det var så nytt för mig och så jävla roligt att bara göra allt för sig själv. Kände att jag blev en mer social person än vad jag tidigare varit. Kändes skönt att veta att man klarar sig på egen hand också, att man kan ha roligt. Men trots att singellivet var så roligt så slår det inte känslan att ha någon som verkligen tycker om en.

Nyförälskelsen: Jag är inne i den, den är underbar. Fjärilar i magen och en massa myskvällar. Ännu en känsla som var så längesen jag hade inom mig. Jag är så glad att jag fått denna känslan igen, efter några månaders singelliv fanns han där, en kille som gjorde mig sådära kär igen. Och jag mår så bra över att hittat någon som gör mig så glad och får mig att känna mig som en speciell person. Det är dig jag vill ha.

För att sammanfatta:
2009 är ett år jag ALDRIG kommer glömma.

En viktig sak till, hade aldrig blivit den glada människan efter allt detta om jag inte haft så många fantastiska människor runt omkring mig som vet hur dem gör mig till den glada flickan jag är: FLIPPERGIRL!

Underbara stunder med fantastiska människor


Kommentarer
Postat av: Camilla

<3

2009-12-27 @ 12:32:59
Postat av: Camilla

jag har många fina & härliga minnen med dig ifrån året. tack för det min fina vän! :)

2009-12-27 @ 12:35:59
Postat av: prutten

awh, har väldigt många fina minnen med dig med. du är en underbar vän Camilla. väldigt glad att man fått lära känna dig <3 saknar daj!

2009-12-27 @ 13:22:23
Postat av: sara

älskar benet-i-badkaret-bilden!!! haha :D

<3

2009-12-27 @ 16:20:31
Postat av: prutten

jag med! haha

2009-12-27 @ 16:26:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0